David Carrion Blev med som marknadschef PokerStars under sommaren förra året. Innan dess var han engagerad i marknadsföringen av några liveserier i rummet. I sin nyligen intervjuade David om riktningarna för sitt arbete.

Den första frågan från journalister handlade om annonsering av rummet på TV . Carrión medgav att trots publikens breda räckvidd är reklam på TV bara ett av många sätt att locka nya kunder till rummet. I sina videor strävar PokerStars efter att visa en liten historia på kort tid och presentera poker som ett mångfacetterat fenomen. Syftet med videon, enligt David, är att intressera potentiella spelare och uppmuntra dem att utforska poker ytterligare.

Här är ett exempel på rummets senaste arbete inom detta område (även om den här videon varförbjuden att visa в Великобритании):

Carrión tog också upp frågan om plattformsprioritet för PokerStars . Han sa att rummets marknadsavdelning inte pekar ut någon av dem. Han tillkännagav det allmänna målet för sitt arbete som utvecklingen av poker över hela världen, och för detta är det nödvändigt att utveckla alla dess möjliga riktningar. Och viktigast av allt, som i fallet med reklam på TV, att utöka poolen av pokerspelare.

En av de viktigaste områdena för att marknadsföra rummet, David ringde arbete i sociala nätverk . De viktigaste för PokerStars är Instagram, Facebook, Twitter, YouTube. Rummets marknadsförare använder dem för att distribuera innehåll till ett brett spektrum av användare och som en plats för att samla in uppdaterad information om ämnen som människor bryr sig om.

Carrións team försöker skapa nyhet för PokerStars genom locka till sig kändisar och skapa nya reklamkampanjer. Av de senare pekade han ut Players No-Limit Hold'em Championship (PSPC). Hon kommer att vara huvudmotivet för rummets marknadsföringsaktiviteter i år.